V evidenci jsou zatím klasické čerpací stanice na benzin a naftu a stanice na plyn. Novela má upravit i dosavadní registr. Provozovatelé pump budou muset podle předlohy nově oznamovat druhy prodávaných pohonných hmot. Obchodníci s pohonnými hmotami a provozovatelé benzinek budou smět nakupovat stlačený zemní plyn jen od držitelů licence. Změní se i povolování vzniku čerpacích stanic, řešit ho budou stavební úřady podle stavebního zákona.
Předloha, která reaguje na evropskou směrnici o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva, zavede definice a povinnosti, které souvisí s vytvořením infrastruktury pro alternativní paliva. Týká se to především právě elektromobility a definice příslušných pojmů.
Například za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily bude podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším. Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné. Prodejci elektřiny nebudou distributory pohonných hmot podle zákona o pohonných hmotách.
Poslanci při projednávání ve Sněmovně vyňali z působnosti zákona soukromé dobíjecí stanice vybudované třeba doma pro vlastní potřebu, v bytových domech bytových družstev nebo společenství vlastníků, pokud jsou určeny pro jejich obyvatele. Zákon se také nebude vztahovat na dobíjecí stanice s výkonem do 3,7 kW určené k dobíjení jednostopých vozidel.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
