\"Práce na dalším rozvíjení českého mýta a jeho otevření Evropě pokračují rychle, už v září budeme připraveni jednat s jednotlivými poskytovateli evropské služby elektronického mýtného o možnosti poskytovat tuto službu na území České republiky. Dopravcům se tak v příštích letech výrazně zkrátí administrace při placení mýta,\" řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Kapsch v minulosti jednotné evropské mýto zavedl například v Polsku nebo Rakousku. Kompletní náklady na realizaci EETS v Česku přijdou podle podepsaného dodatku na 282 milionů korun bez DPH.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Do poloviny letošního roku má ministerstvo dopravy připravit soutěž na další desetiletý provoz mýta prostřednictvím soutěže, ve které budou moci uchazeči nabídnout jakoukoliv technologii pro kontrolu zaplacení mýtných poplatků. Za uplynulých deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
