\"Zemědělská společnost AGRO Jevišovice, která je součástí koncernu Agrofert, dnes podala k soudu insolvenční návrh na společnost Agro Boskovštejn. Společníkem a jednatelem dlužné strany je zemědělec Bohumír Rada, s kterým Agrofert vede několik soudních sporů,\" uvedla společnost.
Agro Boskovštejn dluží podle mluvčího Agrofertu 8,5 milionu korun \"Jde především o dluhy za neuhrazené prodeje movitých věcí a nezaplacený nájem,\" upřesnil Hanzelka.
Radu společnost údajně vyzývala k zaplacení dlužných částek. \"Bohužel nám neuhradil vše, co nám dluží, a v obdobné situaci jsou i jeho další věřitelé, proto nám nezbývá jako řádnému hospodáři jiná cesta, než se domáhat svých nároků tímto způsobem,\" dodal Hanzelka.
Podle Agrofertu dluží Agro Boskovštejn hlavně za prodej a pronájem zemědělské techniky, strojů a zavlažovacího zařízení.
\"Již před lety jsme byli svědky pochybných obchodních praktik pana Rady na farmě v Jevišovicích. Výsledkem jeho podnikání byly dluhy, exekuce, pokuty od státu, nezaplacené mzdy zaměstnancům a celkově zdevastovaná zemědělská farma. Dluhy pana Rady jsme v minulosti převzali a zachránili několik jeho firem před krachem. Dnes na rozdíl od doby pana Rady farma v Jevišovicích prosperuje a dosahuje kladných hospodářských výsledků\" uzavřel Hanzelka.
Agro Jevišovice ze Znojemska patřila k největším producentům kuřecího masa a mléka v zemi a byla významným dodavatelem Kosteleckých uzenin patřících pod Agrofert. Její bývalý vlastník Bohumír Rada viní Babiše z toho, že holding převzal firmu v rozporu se zákonem, čímž mu údajně vznikla škoda přesahující 11 milionů korun. S Babišem se podnikatel pře například i o spálené obilí na poli u Velkých Karlovic za zhruba čtyři miliony korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
