EU a Singapur parafovaly text dohody o volném obchodu v září 2013. Evropská komise, která vede jednání jménem všech 28 členů EU, se obrátila na Soudní dvůr, aby určil, zda má EU výlučnou pravomoc k tomu, aby dohodu podepsala a uzavřela sama nebo k tomu potřebuje souhlas všech členských států. EK tvrdila, že obchod je ve výlučné pravomoci EU, a nehrozí, že bude zablokována po dobu, než ji podepíšou všechny členské státy, což může trvat roky.
Soud však rozhodl, že ustanovení dohody týkající se jiných než přímých zahraničních investic a ustanovení týkající se řešení sporů mezi investory a státy nespadají do výlučné pravomoci EU. Takže dohoda nemůže být v tomto stavu uzavřena bez účasti členských států.
Dohoda mezi EU a Singapurem je jednou z prvních dvoustranných dohod o volném obchodu tzv. nové generace. Vedle tradičních ustanovení o clech a necelních překážkách v obchodu se zbožím a službami tak zahrnuje i ustanovení v různých oblastech souvisejících s obchodem, jako jsou ochrana duševního vlastnictví, investice, veřejné zakázky, hospodářská soutěž a udržitelný rozvoj.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
