MF v materiálu navrhuje schodek rozpočtu 50 miliard korun. Celkové výdaje státního rozpočtu příští rok by tak měly včetně peněz z fondů EU a dalších finančních mechanismů činit 1,342 bilionu korun a příjmy 1,292 miliardy korun. Pro rok 2019 MF navrhuje v materiálu rovněž schodek 50 miliard a pro rok 2020 45 miliard korun.
Na dani z přidané hodnoty (DPH) by měl státní rozpočet získat 275,3 miliardy korun, tedy o 17 miliard korun více než očekává MF v letošním roce. \"Růst inkasa bude způsoben především pozitivním ekonomickým vývojem, projeví se zde také pozitivní dopad opatření zavedených v předchozích letech, zejména kontrolního hlášení a náběh třetí a čtvrté fáze elektronické evidence tržeb,\" uvádí materiál. MF předpokládá, že kontrolní hlášení přispěje v roce 2018 do inkasa DPH 12,1 miliardy korun a EET včetně snížení sazby DPH pro restaurace a pohostinství 5,3 miliardy korun.
Naopak negativně se podle materiálu do výběru DPH v roce 2018 projeví celoroční dopad přesunu novin a časopisů do druhé snížené sazby DPH nebo změna režimu DPH u provozovatelů rozhlasového a televizního vysílání, kterým nově vznikne nárok na odpočet daně. Dohromady to sníží inkaso o 800 milionů Kč. \"Rizikem pro inkaso DPH je také nově negativní dopad z titulu přiznávání finančních kompenzací (úroků) za zadržování finančních prostředků ve formě nadměrných odpočtů na dani z přidané hodnoty,\" uvádí materiál.
Na daních z příjmu plánuje MF získat příští rok 252,5 miliardy korun, letos MF očekává 237,2 miliardy korun.
Vedle toho by měly příští rok podle návrhu MF stoupnout i příjmy rozpočtu z pojistného na sociální zabezpečení, a to na 478,7 miliardy korun z letošních očekávaných 454,4 miliardy korun. \"Z odhadu celkových příjmů z pojistného (včetně příslušenství) připadá na příjmy na důchodové pojištění zhruba 89,4 procenta,\" uvádí materiál.
Návrh rozpočtu byl upraven na základě dubnové makroekonomické predikce ministerstva financí, která letos i příští rok počítá s růstem ekonomiky o 2,5 procenta, v roce 2019 o 2,4 procenta a v roce 2020 o 2,3 procenta. Veřejné finance by přitom podle plánů MF měly zůstat až do roku 2020 v přebytku.
Vláda musí podle zákonných pravidel návrh státního rozpočtu schválit a odeslat do Poslanecké sněmovny do konce září. Zpravidla o rozpočtu začíná jednat během června, do konce května totiž MF má zpracovat návrh příjmů a výdajů jednotlivých kapitol. Během léta pak ministři jednají s ministrem financí o rozpočtech svých resortů a do konce srpna musí MF návrh poslat vládě.
V dubnu vláda schválila výdajové rámce, podle kterých by výdaje státního rozpočtu a státních fondů měly být příští rok maximálně 1,394 bilionu korun. V roce 2019 by to mělo být maximálně 1,426 bilionu korun a o rok později 1,455 bilionu Kč.
Z předběžného návrhu příjmů a výdajů kapitol státního rozpočtu a státních fondů přitom podle MF vychází, že střednědobý výdajový rámec pro státní rozpočet a státní fondy na rok 2018 činí 1,374 bilionu Kč, na rok 2019 pak 1,416 bilionu a pro rok 2020 celkem 1,457 bilionu Kč.
Daňové příjmy - výběr (v mld. Kč):
2016 skutečnost 2017 očekávaná skutečnost 2018 odhad (květen) DPH 245,7 258,3 275,3 Daň z příjmů 224,2 237,2 252,5 Majetkové daně 12,5 12,3 12,1 Odvod z loterií 4,4 4,5 4,7 Spotřební daně 148,4 146,3 151 Daňové příjmy CELKEM 643 665,9 703,6
Zdroj: Příprava státního rozpočtu na rok 2018



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					