V současnosti ŘSD měří rychlost zatím na prvním úseku mezi Psáři a Souticemi. Během roku se počet kontrolovaných míst měl rozrůst na pět v souvislosti s tím, jak se ŘSD podaří vysoutěžit nová měřící zařízení. Ministerstvo dopravy počítalo s umístěním těchto zařízení mimo jiné na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce.
Výběrové řízení na pořízení nových měřičů se ŘSD nedaří dokončit dlouhodobě. Na přelomu loňského a letošního roku ŘSD zrušilo předchozí soutěž s tím, že je nutné výrazně zpřesnit technické požadavky.
S úsekovým měřením začalo ministerstvo v úseku nedaleko Brna loni. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky 150.000 šoférů, podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu. Kromě uzavírek na opravované D1 používá ŘSD podobný systém například v Klimkovickém tunelu u Ostravy.
Kamery pro úsekové měření umí po projetí automobilu celým měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Systémy ministerstvo dopravy dlouhodobě plánuje nasazovat na opravované úseky dálnice D1. Provoz na volných částech dálnice úřad permanentním systémem kontrolovat neplánuje.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
