\"Po konci kurzového závazku se zřejmě někteří zahraniční spekulanti rozhodli zbavit části svých investic v českých dluhopisech. To bylo vidět těsně po konci intervencí, kdy výnosy začaly růst. Během zbytku dubna však české dluhopisy opět zdražovaly a ukončení kurzového závazku tak ustály dobře,\" uvedl ekonom Komerční banky Marek Dřímal.
Za růstem podílu v předchozích měsících byla sázka zahraničních investorů na posílení koruny po konci kurzového závazku ČNB a státní dluhopisy byly pro ně jedním z mála nástrojů, kam své peníze umístit. Vysoký zájem zahraničních investorů zároveň snížil výnosy českých dluhopisů, a v mnoha případech dokonce státu zajistil, že si půjčoval za záporný úrok. ČNB ukončila devizové intervence 6. dubna.
Dřímal upozornil na to, že Česko bylo ke konci dubna středoevropskou zemí s nejvyšším podílem zahraničních investorů vlastnících státní dluhopisy. \"V Polsku činila váha zahraničních investorů na domácích dluhopisech ke konci března 34,2 procenta. V Maďarsku dosáhl v dubnu podíl zahraničních držitelů 18 procent na celém portfoliu dluhopisů vydaných ve forintech. Na Slovensku, kde situaci výrazně ovlivňuje členství země v eurozóně, drželi nerezidenti v dubnu 42 procent vládních obligací,\" uvedl.
Celkově má stát ke konci dubna vydané dluhopisy za 1,738 bilionu korun, z toho je 213 miliard v zahraničních emisích dluhopisů.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					