Firma byla loni ve ztrátě i přesto, že loni na valné hromadě v polovině roku vedení akcionářům sdělovalo, že chce dosáhnout zisku minimálně pět milionů korun. Firma se chtěla soustředit na obnovení dodávek na ruský trh.
Šmeral Brno je tradiční strojírenskou firmou. Dotkly se jí ale sankce uvalené na Rusko, kam nemohla dodat několik kováren. Většinovým vlastníkem společnosti je podnikatel Ladislav Adamec. Strojírna v minulosti zaměstnávala téměř 500 lidí. V posledních letech ale také poměrně často měnila osobu generálního ředitele.
Tržby společnosti v posledních letech také klesaly, v roce 2015 byly těsně nad hranicí 600 milionů korun. Šmeral Brno je jedním z posledních velkých strojírenských podniků se sídlem a výrobou poblíž centra Brna.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					