Spojením vznikne nový podnik s ročními tržbami kolem 23 miliard dolarů (zhruba 537 miliard Kč). Podle serveru Bloomberg se na něm GE bude podílet 62,5 procenta, akcionářům Baker Hughes bude patřit zbývajících 37,5 procenta. Akcionáři Baker Hughes získají od GE 7,4 miliardy dolarů ve formě mimořádné jednorázové dividendy, tj. 17,50 dolaru na akcii.
V reakci na zprávu vzrostly dopoledne na newyorské burze akcie obou firem, GE o 3,6 procenta a Baker Hughes o 1,1 procenta.
Společnost Baker Hughes se před zhruba dvěma lety dohodla na spojení s větším konkurentem Halliburton. Proti fúzi se však kvůli obavám z narušení hospodářské soutěže postavila americká vláda a firmy se nakonec svého záměru vzdaly.
Spojení obou společností bylo nyní schváleno s podmínkou, že GE prodá svou firmu Water & Process Technologies, uvedlo ministerstvo. GE a Baker Hughes jsou totiž dvě ze čtyř společností, které prodávají rafinériím speciální chemikálie potřebné k odstraňování nečistot z uhlovodíků. Baker Hughes má na trhu chemikálií pro rafinační procesy 35procentní podíl, GE zhruba 20procentní. Společnost GE už oznámila, že firmu prodá francouzské skupině Suez za 3,4 miliardy dolarů. Evropská unie dohodu schválila už koncem května.
Servisní společnosti energetického sektoru patří mezi největší oběti propadu cen ropy v posledních letech, musely masově propouštět a mnohá jejich zařízení leží ladem. Díky dohodě světových producentů ropy se ceny stabilizovaly a také aktivita amerického ropného sektoru stoupá, podle údajů Baker Hughes se v loňském roce počet vrtných zařízení, která jsou v USA v provozu, zdvojnásobil. A GE je jejich největším světovým výrobcem. Společnost Baker Hughes je pak považována za světovou jedničku v oblasti horizontálních vrtů a dalších službách klíčových pro těžbu ropy.
Nová firma bude z hlediska tržeb druhým největším hráčem na trhu se službami pro ropná pole za konkurentem Schlumberger.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					