Podle Kolovratníka připraví hospodářský výbor příslušné usnesení do poloviny července. \"Vláda se ze zákona odpovídá sněmovně, máme proto ambice, aby to nebylo usnesení obecné, ale opravdu chceme dát vládě konkrétní úkoly, týkající se výstavby infrastruktury, navržení modelu financování a způsobu výběru dodavatele,\" řekl Kolovratník. Vláda podle něj také musí říci, jestli a jaké finanční garance stát investorovi poskytne.
V hospodářském výboru existuje podle Kolovratníka pro stavbu nového jaderného bloku silná podpora napříč politickými stranami. \"Pokud nezačneme stavět, v roce 2035 už ČR nebude soběstačná a budeme muset elektřinu dovážet. Je to nepřijatelné i z pohledu bezpečnostní situace,\" dodal Kolovratník.
Podporu hospodářského výboru i obyvatel regionu uvítala náměstkyně ministra průmyslu a obchodu Lenka Kovačovská. Podpora rozvoje jaderné energetiky je podle ní klíčová pro zaměstnanost v tomto regionu. \"Jako obyvatelé regionu potřebujeme znát svou perspektivu. V minulosti jsme to zatím na rozdíl ode dneška neslyšeli. To je pro nás důležité,\" řekl předseda svazku obcí Energoregion 2020 a starosta Náměště nad Oslavou Vladimír Měrka.
Se stavbou jednoho jaderného bloku v Dukovanech a jednoho v jaderné elektrárně Temelín s možností rozšíření na dva bloky v obou elektrárnách počítá Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR. Prioritu mají starší Dukovany. Ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) ale už dříve ČTK řekl, že nikdo není schopen jednoznačně prohlásit, že současná vláda rozhodne o formě financování nového jaderného bloku v Česku.
Dukovany s celkovým instalovaným výkonem 2040 megawattů pokrývají pětinu spotřeby elektřiny v ČR. Vloni dodala elektrárna do sítě 11,954 terawatthodiny elektřiny. Od zahájení provozu v roce 1985 už z Dukovan plynulo téměř 411 TWh, což je množství elektřiny odpovídající sedmileté spotřebě všech domácností i průmyslu v Česku.
Dvaačtyřicetiletý Kolovratník nahradil ve funkci předsedy hospodářského výboru sněmovny Ivana Pilného. Prezident Miloš Zeman jmenoval Pilného v květnu ministrem financí místo Andreje Babiše.
Jaroslav Buček dr



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					