\"Výkon globální ekonomiky se značně zlepšil a její krátkodobé vyhlídky se jeví jako nejlepší za dlouhou dobu,\" citovala ze zprávy BIS agentura AP. Toto tempo sice ještě nedosáhlo úrovně let před \"Velkou recesí\" konce minulého desetiletí, prognózy řady vlád, mezinárodních organizací a soukromých analytiků však pro nejbližší období ukazují na \"další postupné zlepšování\", uvedla BIS.
Za hlavní rizika pro světový růst instituce se sídlem v Basileji označila vysokou celkovou zadluženost v řadě zemí, která by v situaci růstu úroků mohla zatížit spotřebitele. Podle BIS mají zásluhu na oživení ekonomiky v nedávné době právě spotřebitelé, jejich ochotu nakupovat by ale mohl zbrzdit růst nákladů na obsluhu dluhů.
Méně už nyní ohrožuje zadluženost země, které v minulých letech zažily boom a krach realitních trhů, tedy Spojené státy, Británie nebo Španělsko. Znepokojivější je ale podle BIS situace v řadě dalších zemí, včetně Číny, Austrálie nebo Norska.
Další významné riziko pro světovou ekonomiku BIS vidí v nárůstu obchodního protekcionismu a ve snahách o potlačení globalizace. Problémem by mohl být i případný náhlý vzestup inflace, potíže ve finančním sektoru a stále slabé podnikatelské investice. Firemní investice se obvykle zotavují ve druhé fázi oživení, kdy zesílí výdaje spotřebitelů, zatím však tento ukazatel zaostává a ekonomové se neshodují na příčině, konstatovala BIS.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					