Zastupitelé sousedního Ústeckého kraje již koncem května schválili zřízení krajského autobusového dopravce. Postupně tam nahradí současné provozovatele. Založením vlastního dopravního podniku samospráva v Ústeckém kraji reagovala na potíže v autobusové dopravě v souvislosti s vládním nařízením o zvýšení platů řidičů.
A problémy se zajištěním autobusové dopravy zdůvodňují svůj záměr i politici z Libereckého kraje. \"Podle mého názoru už se nenacházíme v prostředí, ve kterém je relevantní soutěžit. Je to vysoce zregulované odvětví, ve kterém stát už začal regulovat i mzdy zaměstnanců, kraj platí více než 60 procent nákladů přímo jako dotaci ze svého rozpočtu a zároveň zbytek těch příjmů reguluje vyhlášením jízdného nebo tarifu, takže se vlastně nenacházíme v konkurenčním prostředí,\" řekl dnes ČTK hejtman Libereckého kraje Martin Půta (STAN). Kraj proto podle něj hledá cestu, jak alespoň na části území zajistit autobusovou dopravu s vlastní firmou, a získat tak reálnou představu o skutečných nákladech.
Liberecký kraj objednává regionální autobusovou dopravu v rozsahu zhruba 13,7 milionu kilometrů, zajišťuje ji osm dopravců. Další čtyři miliony kilometrů najezdí dopravci na železnici a 330.000 kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. V letošním roce má kraj na zajištění dopravy připraveno 605 milionů korun, což je čtvrtá největší položka v jeho rozpočtu.
Největší dopravci aktuálně jezdí za ceny velmi rozdílné. Zatímco ČSAD Česká Lípa dostává za kilometr 30,99 Kč, společnosti BusLine platí kraj 34,78 Kč a ČSAD Liberec nabídlo cenu 31,09 Kč, tam ale zatím smlouva není uzavřena. Liberecký kraj zároveň připravuje velký tendr na zajištění autobusové dopravy na období deseti let. Pokud by chtěl část dopravy zadat vlastní společnosti přímo, musel by držet více než 75procentní podíl. Návrh konkrétního projektu včetně posouzení jeho výhod i rizik má hejtman zastupitelstvu předložit na konci srpna.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					