Návrh státního rozpočtu na rok 2018 počítá s příjmy i výdaji ve výši 337,5 miliardy eur (8,9 bilionu korun), což je nárůst o 2,6 procenta oproti plánu pro letošek. Na rozdíl od předchozích let ale může tento návrh doznat ještě podstatných změn, protože konečnou podobu rozpočtu na příští rok bude ladit nová vláda, která vzejde ze zářijových parlamentních voleb.
Dosavadní představa Schäubleho, jehož konzervativní unie CDU/CSU je favoritem parlamentních voleb, počítá mimo jiné s tím, že se příští rok o 1,4 miliardy eur na celkem 14,2 miliardy eur (373 miliard korun) navýší investice do dopravní infrastruktury. Stoupnout má také rozpočet ministerstva obrany, a to o 1,6 miliardy eur na 38,5 miliardy eur (jeden bilion korun). Spolková republika, která zatím na obranu dává asi 1,2 procenta hrubého domácího produktu, i tak ale bude daleko za cílem Severoatlantické aliance, která počítá s obrannými výdaji ve výši dvou procent HDP.
Poměrně výraznou položkou rozpočtu jsou také výdaje v souvislosti se zabezpečením uprchlíků, kterých do Německa v letech 2015 a 2016 přišlo téměř 1,2 milionu. Příští rok má jít na jejich ubytování, integraci i příspěvky jednotlivým spolkovým zemím celkem 21,4 miliardy eur (563 miliard korun).
Německo má vyrovnaný rozpočet od roku 2014, kdy se toho podařilo dosáhnout poprvé od roku 1969. Pokud se podaří vyrovnaný rozpočet udržet do roku 2020, měl by poměr celkového dluhu Německa k hrubému domácímu produktu klesnout pod 60 procent, s čímž počítají maastrichtská kritéria.
Loni skončily německé veřejné finance v přebytku 23,7 miliardy eur, což byl nejvyšší přebytek od znovusjednocení Německa v roce 1990. Státní rozpočet byl v přebytku 7,7 miliardy eur.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					