Total se podpisem uvedené smlouvy stává první západní společností tohoto energetického sektoru, která se do Íránu vrátí. \"Touto velkou dohodou Total oficiálně zahájil novou etapu v historii partnerství naší země s Íránem,\" prohlásil generální ředitel společnosti Patrick Pouyanne.
Francouzský partner se na projektu o kapacitě 400.000 barelů ropného ekvivalentu denně podílí 50,1 procenta a čínský 30 procenty, íránská společnost Petropars pak drží 19,9 procenta. Náklady na první fázi rozvoje pole budou podle kalkulací Totalu činit zhruba dvě miliardy dolarů a společnosti předpokládají, že plyn z něho bude dodáván na íránský trh od roku 2021.
Írán má čtvrté největší ropné rezervy na světě a v zásobách plynu je na druhé příčce. O pole Jižní Pars se dělí s Katarem.
Po zrušení sankcí Írán už podepsal několik dohod o společném podnikání se západními firmami, miliardové kontrakty uzavřely například výrobci letadel Boeing Co. a Airbus s Iran Air.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					