V prvním pololetí roku 2017 bylo podáno celkem 14.846 insolvenčních návrhů, z toho 1141 u firem a 13.705 u spotřebitelů. Celkový počet insolvenčních návrhů klesl proti pololetí 2016 o téměř pět procent.
Červnový nárůst počtu insolvenčních návrhů v situaci, kdy se ekonomice daří, rostou zakázky i platy zaměstnanců a je vysoká poptávka po řadě profesí, je podle Creditreformu pravděpodobně důsledkem novely insolvenčního zákona, která vstoupila v platnost k 1. červenci 2017. V červnu firmy patrně ve snaze předejít komplikacím podali více insolvenčních návrhů.
Většina insolvenčních návrhů u právnických osob končí prohlášením úpadku, případně je insolvenční návrh odmítnut z formálních důvodů, zastaven pro zpětvzetí či nedostatek podmínky nebo zamítnut z důvodu, že úpadek se neosvědčil. Řešení úpadku je u právnických osob možné konkurzem, nebo reorganizací. Konkurz je způsob řešení úpadku spočívající v tom, že na základě rozhodnutí o prohlášení konkurzu jsou zjištěné pohledávky věřitelů poměrně uspokojeny. V prvním pololetí bylo povoleno 12 reorganizací.
Očekávání Creditreformu pro rok 2017 jsou optimistická. \"Předpokládáme, že hospodářský růst a růst zaměstnanosti bude pokračovat i v letošním roce. S tím by mělo docházet i k růstu mezd a pozitivním dopadům v nárůstu domácí poptávky. Vzhledem k očekávanému ekonomickému vývoji a vzhledem k tomu, že se v minulých letech segment firem prostřednictvím insolvencí a konkurzů výrazně pročistil, předpokládáme pokles v počtu insolvencí u firem i pro rok 2017,\" odhadla firma.
Počet prohlášených konkurzů právnických osob a živnostníků:
2000 2491 2001 2473 2002 2155 2003 1728 2004 1411 2005 1236 2006 1245 2007 1115 2008* 1141 2009* 1553 2010* 1601 2011* 1778 2012* 1899 2013* 2224 2014* 2403 2015* 2191 2016* 1982 1.poloetí 2017* 933
Zdroj: Insolvenční rejstřík, Creditreform*V roce 2008 vstoupil v platnost insolvenční zákon a změnila se metodika. Do konkurzů již nejsou zahrnovány insolvenční návrhy, které jsou rovnou zamítnuté pro nedostatek majetku.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					