Dopis, který výrobci zaslali 18. června čínskému ministrovi průmyslu a informačních technologií, představuje dosud nejvýznamnější společnou odezvu světových automobilek na ambiciózní cíle čínské vlády v automobilovém sektoru. Jejich účelem je snížit znečištění ovzduší a také podpořit domácí výrobce v konkurenčním boji se zahraničními automobilkami.
Podle plánu, který Čína zveřejnila loni v září, se měly už příští rok elektromobily a hybridní vozy podílet na celkovém prodeji automobilek osmi procenty, v roce 2019 se tento podíl má zvýšit na deset procent a do roku 2020 na 12 procent.
Reuters na začátku června informoval, že Čína by mohla zavedení kvót odložit na rok 2019, přičemž firmám, které po tomto ročním odkladu nebudou s to kvóty splnit, umožní nahradit dodávky později. Takový byl alespoň výsledek jednání německé kancléřky Angely Merkelové a čínského premiéra Li Kche-čchianga. Později ale čínské ministerstvo průmyslu vydalo návrhy předpisů, které přísné prodejní kvóty potvrzují.
Nová čínská pravidla, která počítají s tvrdou penalizací i s odebráním licence, mohou mít na podnikání automobilek značný dopad. \"Navrhovaná pravidla není možné v daném ambiciózním termínu splnit. Přinejmenším by měla být odložena o rok a měla by být pružnější,\" uvádí se v dopise amerických, evropských, japonských a jihokorejských automobilek. Čínské ministerstvo odmítlo informace agentury Reuters komentovat.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					