Ukončení prodeje aut se spalovacím motorem v Německu by v tamních automobilkách ohrozilo 436.000 míst. Další desetitisíce pracovních příležitostí by zanikly u dodavatelů a návazných odvětví, uvedl Ifo ve studii, jejíž vypracování institutu zadalo německé sdružení automobilového průmyslu VDA.
Sdružení VDA, která zastupuje automobilky jako je Volkswagen, Daimler či BMW, nyní jedná s vládou o omezení emisí ze starších naftových vozů. Automobilový průmysl doufá, že to odvrátí úplné zákazy aut se spalovacím motorem v některých německých městech.
Města jako je Mnichov a Stuttgart zvažují zákazy hlavně naftových vozů v reakci na skandál kolem manipulace s dusíkatými emisemi při testování těchto aut. Skandál předloni zasáhl Volkswagen a podezřelé z manipulace jsou i další automobilky. Emise oxidů dusíku jsou ve větších koncentracích zdraví škodlivé.
Na počátku srpna se mají sejít zástupci spolkové vlády, automobilek a spolkových zemí, kde mají německé automobilky centrály. Budou jednat o tom, jak omezit emise naftových automobilů, uvedla agentura Reuters.
Volkswagen loni odhadl, že bude muset v příštích letech kvůli přechodu na masovou produkci vozů s elektrickým pohonem zrušit desetitisíce pracovních míst. Personální ředitel Volkswagenu Karlheinz Blessing řekl, že celosvětově kvůli tomu přijdou o práci statisíce lidí.
Volkswagen se rozhodl zaměřit se na elektromobily po skandálu kolem falšování testů emisí. Výroba automobilů s elektrickým pohonem je vzhledem k mnohem menšímu počtu součástek méně náročná než produkce aut se spalovacím motorem.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					