\"Situace v Česku je v kontextu EU varovná. Za rizikový vývoj mohou zejména dva klíčové faktory. Prvním jsou až příliš dlouhá stavební řízení, která developerům a dalším podnikatelům ve stavebnictví neumožňují pružně reagovat na současnou zvýšenou poptávku po bydlení,\" sdělil ČTK analytik společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda.
Druhým faktorem je podle něj měnová politika ČNB, když její měnová intervence z roku 2013 snížila úrokové sazby u hypotečních úvěrů, a tím i zvýšila poptávku po nemovitostech. Zároveň se podílela na snížení atraktivity dalších investičních nástrojů, například dluhopisů, což pozornost investorů namířilo také k nemovitostem. \"ČNB tak zejména letos v prvním čtvrtletí uvízla v pasti, jelikož se loni napevno zavázala ukončit režim nejdříve ve druhém kvartále. Korunu tak paradoxně oslabovala i v prvním čtvrtletí, kdy v Česku rostly ceny nemovitostí nejrychleji v EU,\" doplnil Kovanda. ČNB ukončila devizové intervence 6. dubna. Vzhledem k vývoji na nemovitostním trhu a v české ekonomice podle Kovandy nelze čekat, že by výrazný růst cen nemovitostí v nejbližších čtvrtletích ustal.
Podle analytika ING Jakuba Seidlera začínají být nerovnováhy na trhu nemovitostí stále významnější, což souvisí s extrémně uvolněnou měnovou politikou centrální banky. \"Současná politika nulových sazeb není konzistentní s vývojem domácí ekonomiky. I z toho důvodu se domníváme, že ČNB zvýší sazby po téměř deseti letech už na začátku srpna,\" dodal.
Meziroční růst cen bytů a domů v 1. čtvrtletí 2017: Země Změna (v procentech) Česko 12,8 Litva 10,2 Lotyšsko 10,1 Irsko 8,9 Bulharsko 8,8 Maďarsko 8,0 Portugalsko 7,9 Estonsko 7,7 Lucembursko 6,8 Švédsko 6,6 Nizozemsko 6,1 Slovinsko 5,9 Velká Británie 5,6 Belgie 5,4 Španělsko 5,3 Malta 5,2 Německo 5,1 Rumunsko 5,1 Rakousko 4,8 Kypr 4,1 Slovensko 3,8 Dánsko 3,6 Polsko 3,3 Francie 3,1 Finsko 1,4 Itálie -0,1 Chorvatsko -0,4 Řecko údaje nejsou k dispozici
Zdroj: Eurostat



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					