Výsledky pozitivně ovlivnilo pojistné plnění vztahující se k haváriím v závodech v Kralupech a Litvínově. Unipetrol od pojišťoven ve druhém čtvrtletí dostal 3,1 miliardy korun. \"Výsledků jsme dosáhli díky příznivému makroekonomickému prostředí, vysokému využití výrobních kapacit a rostoucím prodejům ve všech segmentech,\" uvedl generální ředitel Unipetrolu Andrzej Modrzejewski.
Využití rafinérských kapacit v Kralupech a Litvínově podle ředitele meziročně vzrostlo z 46 procent na 96 procent a je nejvyšší v historii firmy. Litvínovský provoz, kde Unipetrol zpracovává ropu, odstavila havárie v srpnu 2015. Oprava trvala téměř rok. Mezitím v květnu 2016 postihla mimořádná událost i kralupskou rafinérii, která provoz obnovila po pěti měsících. Ke zlepšení výsledků přispěla také rafinérská marže, která meziročně vzrostla téměř o čtvrtinu.
Výsledky byly zhruba v souladu s očekáváním analytiků. Jejich odhady na druhé čtvrtletí počítaly s růstem čistého zisku na 3,8 miliardy korun a tržeb na 30,5 miliardy. Zatímco zisk byl o pět procent nižší, tržby byly proti očekávání o tři procenta vyšší. \"Na finanční úrovni byly náklady vyšší, než jsme čekali. Důvodem jsou kurzové rozdíly. Platby od pojišťoven jsou v dolarech a dolar proti koruně oslabil. Čistý zisk je proti očekávání mírně nižší právě kvůli finančním nákladům,\" uvedl analytik J&T Banky Bohumil Trampota.
Pokud zůstanou finanční výsledky dobré i ve druhé polovině roku a akcie společnosti na pražské burze budou i dále růst, podle Modrzejewského by firma by mohla zvýšit dividendu. Za loňský rok Unipetrol vyplatí dividendu 8,30 Kč na akcii, meziročně je zhruba o polovinu vyšší. Akcie Unipetrolu na pražské burze od začátku roku posílily téměř o 70 procent na 305 korun.
Unipetrol je od roku 2005 součástí polské skupiny PKN Orlen, která je největším zpracovatelem ropy ve střední Evropě. PKN drží v Unipetrolu 63procentní podíl. Dalších zhruba 20 procent akcií vlastní společnost Paulinino Limited, za kterou stojí česko-slovenská finanční skupina J&T.
Loni Unipetrol zvýšil čistý zisk téměř o miliardu na rekordních 7,98 miliardy korun. Tržby činily 87,8 miliardy korun.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
