Tyto kartelové dohody byly podle Spiegelu výsledkem setkávání zhruba dvou set zaměstnanců automobilek v rámci celkem 60 zvláštních výborů. V nich se diskutovalo o vývoji aut, brzd, benzinových a naftových motorů, převodovek i systémů kontroly emisí, uvedl Spiegel. Volkswagen už podle týdeníku přiznal možné protikonkurenční chování v dopise, který poslal úřadům 4. července.
Zástupci automobilek v rámci výborů diskutovali dlouhodobě o výběru dodavatelů a cenách komponentů. Od roku 2006 pak debatovali o nákladech systému AdBlue, který omezuje emise z naftových motorů, uvedl týdeník.
Mluvčí skupiny Volkswagen, do níž patří německé značky VW, Audi a Porsche a mimo jiné i česká Škoda, zprávu týdeníku agentuře Reuters odmítl komentovat. Zástupce BMW zatím nebyl k dosažení.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
