Frýdecko-místecká válcovna je jedním ze 13 světových výrobců speciálních ocelových plechů, které se používají v transformátorech, dynamech či motorech.
ArcelorMittal zdůvodňuje prodej skutečností, že výroba elektrické oceli je pro koncern okrajová, napsal E15. Česká válcovna, která zaměstnává 460 lidí, je jediným podnikem ve skupině, který se touto výrobou zabývá. Ročně je schopná vyrobit až 60.000 tun transformátorové oceli. Roční spotřeba v Evropě přitom činí 330 tisíc tun.
V minulosti firma ArcelorMittal přitom investovala podle deníku do modernizace a zvýšení kapacity výroby speciálních ocelových plechů 1,6 miliardy korun. Například letos na jaře dokončila ve válcovnách modernizaci teplárny za 95 milionů korun. Centrální teplárnu z roku 1961, která spalovala černé uhlí, nahradilo osm kotelen na zemní plyn. Snížilo se tím množství emisí, vyprodukovaného odpadu i hluku.
ArcelorMittal Ostrava patří do největší světové ocelářské a těžařské skupiny ArcelorMittal. Ročně vyrábí více než dva miliony tun oceli zejména pro stavebnictví a strojírenství. Kromě tuzemského trhu dodává své výrobky do více než 40 zemí světa. ArcelorMittal Ostrava a její dceřiné společnosti mají více než 7000 zaměstnanců.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
