Výsledek je hluboko pod odhady analytiků, kteří v průměru počítali s čistým ziskem 1,4 bilionu wonů. Provozní zisk ve čtvrtletí spadl o 24 procent na 1,3 bilionu wonů, tržby klesly o dvě procenta na 24,3 bilionu wonů (485 miliard Kč).
Firmě klesá zisk už tři roky. Podle odborníků je za tím neschopnost reagovat na posun zájmu spotřebitelů směrem ke sportovně-užitkovým vozům (SUV), uvedla agentura AP. Řada zákazníků už totiž nemá zájem o sedany, které jsou silnou stránkou automobilky. V oblasti SUV ale Hyundai příliš na výběr nedává. Nepomohly ani pobídky, které firma nabízela na americkém trhu.
V Číně, která má největší automobilový trh na světě, automobilka zaznamenala pokles prodeje v důsledku politického napětí mezi Pekingem a Soulem kvůli americkému systému protiraketové obrany. Odbyt na čínském trhu se ve druhém čtvrtletí propadl o 64 procent po 42procentním poklesu v předchozích třech měsících.
Skupina Hyundai Motor zahrnuje automobilky Hyundai a Kia a je pátým největším výrobcem aut na světě. Společnost vyrábí i v České republice, v roce 2008 zahájila sériovou výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
