Pozitivní výsledky české ekonomiky se odrážejí i do vývoje pojistného trhu. \"Jeho tahounem je již dlouhodobě neživotní pojištění, jehož meziroční zvýšení dosáhlo téměř šesti procent. Posiluje zejména havarijní pojištění a pojištění podnikatelských rizik,\" komentoval výsledky výkonný ředitel asociace Jan Matoušek.
Tempo poklesu životního pojištění představuje srovnatelnou úroveň s předchozím čtvrtletím. Ekonomice s nízkými úrokovými sazbami odpovídá podle Matouška i výnosnost investic, což odráží stálý pokles životního pojištění. Proti konci prvního pololetí 2016 bylo ukončeno 202.000 pojistných smluv životního pojištění, tedy 3,6 procenta. Pozitivní zprávou je vzrůstající preference klientů k produktům životního pojištění kryjícím rizika nemocí, úrazů a invalidity, dodal.
Pokles životního pojištění u produktů s jednorázově placeným pojistným se prohloubil na 21 procent. U produktů s běžně placeným pojistným nicméně přišel po 13 čtvrtletích souvislého poklesu velmi mírný růst, konkrétně o 0,2 procenta, upozornil analytik asociace Petr Jedlička.
Počet nově uzavíraných smluv běžně placeného životního pojištění dále klesá výrazným tempem, snižuje se i počet ukončených smluv. Za poslední rok bylo uzavřeno 539.000 smluv s běžně placeným pojistným a počet ukončených smluv klesl o 715.000. Ve srovnání s obdobím před rokem se počet nových smluv snížil o desetinu a počet ukončených smluv o tři procenta.
U povinného ručení činil meziroční růst 3,1 procenta. Trh tak stále roste pouze vlivem zvýšení počtu pojištěných vozidel. Negativní výsledky spojené se skutečností, že v nejvíce rizikových segmentech především u nově uzavíraných smluv závazky ze vzniklých škod výrazně převyšují pojistné, se tak podle Jedličky nezměnily.
Havarijní pojištění si udržuje vysoké tempo růstu o 8,9 procenta, jež je dané rostoucím počtem pojištěných vozidel. Podnikatelská pojištění za první pololetí vzrostla o 5,3 procenta. Nově sledovaná skupina retailového majetkového a odpovědnostního pojištění vzrostla o 4,2 procenta.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
