\"Závěrečnou zprávu a doporučení soudního řešení OLAF poslal německým státním orgánům, jmenovitě státnímu zastupitelství v Braunschweigu. Administrativní doporučení zaslal Evropské investiční bance,\" uvádí se v prohlášení úřadu. OLAF doporučuje, aby Evropská investiční banka (EIB) \"podnikla aktivní kroky při realizaci strategie v boji proti podvodům\". Současně však uvedl, že dotyčné úvěry již byly splaceny.
EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí. EIB patří členským zemím EU a zastupuje jejich zájmy.
Úřad OLAF zkoumal, zda automobilka Volkswagen nezískala úvěry od EIB neoprávněně a zda peníze od Evropské unie určené na vývoj a výzkum nepoužila k jiným účelům. OLAF má na starosti boj proti podvodům a korupci v případech poškozujících finanční zájmy Evropské unie.
Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Společnost tak spadla do největší krize ve své 80leté historii, skandál už ji stál více než 25 miliard dolarů.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
