Katarská firma v červnu projevila zájem koupit až 4,75 procenta akcií amerického přepravce, podle jeho názoru však cílem Qatar Airways bylo získat 10procentní podíl. Katarské aerolinky uvedly, že si v American Airlines chtějí vytvořit pasivní pozici a nemají v úmyslu vměšovat se do strategického řízení. Dnes však oznámily, že po vyhodnocení finanční stránky věci i kvůli chladné reakci Američanů změnily názor.
Šéf American Airlines Doug Parker už tehdy nabídku z Kataru označil za nepochopitelnou a ne zcela podnětnou. Zvláštní jí nazvala i agentura AP. S Qatar Airways, a také Etihad Airways, totiž americký přepravce už dlouho vede obchodní spor. Obě firmy obviňuje, že od vlád svých zemí dostávají nelegální subvence. V polovině července proto s oběma zrušil partnerství s tím, že dosavadní dohoda o sdílení letů už postrádá smysl.
Smlouva leteckým společnostem umožňuje prodávat letenky na spoje partnerských aerolinií. Získají tak napojení na trasy, které je pro ně obtížné otevřít nebo udržovat na vlastní náklady. A státem subvencované firmy mohou cestujícím nabízet nižší ceny a další výhody.
Společnost Qatar Airways dnes uvedla, že bude i nadále vyhledávat investice do leteckých společností po celém světě. Ve svém portfoliu už má 20procentní podíl na International Airlines Group a 10procentní na LATAM.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
