Praha 3. srpna (ČTK) - Ceny pohonných hmot víceméně stagnují, benzín Natural 95 za uplynulý týden zdražil v průměru o haléř na 29,55 koruny za litr, nafta o dva haléře zlevnila na 28,40 koruny za litr. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje. Ceny pohonných hmot v zemi postupně od konce dubna jen s menšími výkyvy klesaly.
Kde je nejdražší benzín a nafta
Nejdražší pohonné hmoty zůstávají v Praze. Řidiči v hlavním městě zaplatí za benzin průměrně 30,39 Kč/l a za naftu 29,39 Kč/l. V žádném jiném regionu Česka jejich cena nepřekročila 30 korun za litr, respektive 29 korun za litr.

(zdroj: pixabay)
Kde natankujeme nejlevněji?
Nejlevněji natankují řidiči benzin v Ústeckém kraji, kde stál ve středu Natural 95 v průměru 29,16 Kč/l. Jen o haléř byl dražší v Libereckém kraji. Nafta vyjde motoristy nejlevněji v Královéhradeckém kraji, na 27,71 koruny za litr.
Vzrůst a pokles cen pohonných hmot
Benzin a nafta byly letos nejdražší na začátku března, kdy se litr Naturalu 95 prodával za 31,34 koruny a litr nafty za 30,56 koruny za litr. Po následujícím krátkém poklesu ceny opět začaly v dubnu stoupat, ale od konce dubna opět klesly.
Průměrná cena pohonných hmot v ČR k 2. srpnu (v Kč/l):

Zdroj: CCS
Ceny benzínu a nafty v Evropě
Pokud bychom se měli podívat do zbytku Evropy, ceny pohonných hmot jsou u nás vůči ostatním státům průměrné až lehce podprůměrné. Nejdražší benzín mají aktuálně v Holandsku, kde se hodnota za litr vyšplhala na 1,618 EUR (=42,32 Kč). Za naftu naopak nejvíce zaplatíte ve Švédsku, a to 12,89 SEK, čili 35,36 Kč.
Benzín byl následně k 3. 8.2017 levnější pouze ve 4 zemích Evropy, nafta naopak rovnou v devíti:

zdroj: ČTK, tolls.eu
- TIP: Převod měn online
fsl snm
Mohlo by vás také zajímat:



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
