Kromě nového pracoviště pro pasovou a bezpečnostní kontrolu cestujících, které by mělo urychlit odbavování cestujících do zemí schengenského prostoru, počítá projekt s modernizací nástupních mostů, rekonstrukcí kanceláří v zázemí a s výstavbou nových toalet pro cestující. Počet cestujících, kteří terminálem po dokončení prací budou moci každou hodinu projít, se zvýší o čtvrtinu na 2500.
Rekonstrukce, i když skromnější, se loni dočkal i první terminál Letiště Václava Havla, který je určen pro lety mimo evropský bezcelní prostor. V něm letiště za 22 milionů korun vytvořilo podle návrhu architektonického studia Chapman Taylor International nové pasažérské centrum a zmodernizovalo odpočinkové a komerční prostory.
Kromě modernizace obou terminálů plánuje pražské letiště do budoucna proměnu veřejného prostranství před budovami. Letiště si od nového návrhu slibuje více odpočinkových zón, přehlednější způsob parkování a přestup na hromadnou dopravu.
Pražské letiště podobně jako řada dalších evropských letišť zažívá v současnosti rychlý růst počtu cestujících. Během letošního prvního pololetí odbavilo 6,76 milionu cestujících, meziročně o 21 procent více. Růst čeká i po zbytek roku, celkově předpokládá, že odbaví 15 milionů cestujících, což se blíží hranici kapacit letiště. Ministerstvo financí proto letos na jaře oznámilo, že během deseti let plánuje na další rozšíření největšího českého letiště vynaložit 27 miliard Kč.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
