\"I když lze říci, že Hradec napojení na dálnici měl v podstatě již před pár lety, přivedením dálnice D11 až těsně k hranicím města je tak Hradec Králové konečně a oficiálně součástí dálniční sítě naší republiky a Evropy,\" uvedl hradecký primátor Zdeněk Fink (HDK), který věří, že dostavba pokračování dálnice bude dlouhodobou prioritou ŘSD a neztratí na tempu. \"Těším se na dobu, kdy počet postavených kilometrů dálnice z Poděbrad výrazněji překoná počet let, který stavba trvá,\" dodal Fink.
Připomněl také, že dostavbu dálnice umožnili zastupitelé města, kteří rozhodli o odkupu pro stavbu potřebného pozemku od Jaroslavy Štrossové za 1,7 milionu korun. \"Byla to opakovaná a nelehká jednání, pozemek nebyl levný, ale myslím, že obětovat 17 korun na jednoho obyvatele města se vyplatilo. Mimochodem se s námi stát přes veškeré sliby dodnes nevyrovnal. Rovněž projektová úprava úseku kolem Hradce je odlišná od původního návrhu, který byl při výkupech prezentovaný. Ale tak už se stát chová, nejen v tomto případě,\" dodal Fink.
Hejtman Jiří Štěpán (ČSSD) označil dostavbu dálnice k Hradci Králové za první krok. \"Další kroky nás čekají, mluvím o úsecích směrem na Smiřice, Jaroměř a postupně je nezbytné, abychom v dohledné době mohli dojet po dálnici D11 až na polské hranice. Jen kompletní D11 se stane jednou z páteřních tras napříč Evropou,\" uvedl Štěpán. Ten považuje dálnici pro hradecký kraj za velmi důležitou. \"Přispěje k našemu dalšímu rozvoji, zjednoduší cestování a předně se uleví městům a obcím, které jsou zatíženy těžkou kamionovou dopravou,\" uvedl Štěpán.
Podle náměstka odpovědného za dopravu Martina Červíčka (ODS) se po dostavbě dálnice uleví některým krajským silnicím a zvýší se bezpečnost na silnicích. \"Provoz by se měl snížit například v Novém Městě nad Metují nebo Chlumci nad Cidlinou,\" řekl Červíček. Podle něj bude hejtmanství nadále spolupracovat s policií a celníky. \"Budeme vyžadovat důsledné provádění kontrolního vážení, aby nedocházelo k tomu, že se někteří řidiči budou vyhýbat placenému úseku dálnice a budou nadále jezdit po krajských silnicích přes města a obce,\" uvedl Červíček.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
