\"Jsem rád, že se ukázalo, že se zvýšil počet cestujících a že propad tržeb je mnohem nižší, než kritici zlevnění očekávali,\" řekl Dolínek. Podle prvních odhadů mohl podnik tratit několik stovek milionů, to se ale nepotvrdilo. DPP bude ještě dopočítávat tržby z jízdného jako celku.
Dopravnímu podniku po zlevnění naopak vzrostl počet cestujících o 109,7 milionu lidí, což představuje nárůst o necelých deset procent. Podnik ročně přepraví přes 1,5 miliardy lidí. O výsledcích bude ve středu jednat dozorčí rada DPP. \"Musíme výpadek kompenzovat snížením provozních nákladů, což se nám daří,\" řekl Gillar.
Celkové tržby z jízdného DPP loni klesly na 3,669 miliardy korun. Předloni na jízdném utržil podnik 3,788 miliardy korun. Celkem bylo v pražské integrované dopravě loni na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun a po započtení uložených pokut 4,585 miliardy korun. DPP působí nejen na území Prahy, provozuje i některé linky příměstské veřejné dopravy. Na těchto linkách utržil loni dopravce asi 311 milionů korun, což je o asi 12,5 milionu meziročně víc.
Jízdné zlevnila nyní vládnoucí koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN) v roce 2015. Právě kvůli propadu tržeb její krok tehdy kritizovala opozice. Zlevněné kupony platí od července 2016. Letos v květnu radní rozhodli, že cena zůstane stejná i pro příští rok.
DPP je největší městská firma, která zaměstnává téměř 11.000 lidí. Jejím stoprocentním vlastníkem je Praha, která na jeho provoz přispívá ročně částkou přes 12 miliard korun.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
