\"V tuto chvíli mohu sdělit, že jsme se s ministrem financí domluvili na jakémsi navýšení částky na výdaje na naše informační systémy, jako je například monitorovací systém. Obdrželi jsme od ministerstva na tyto věci 300 milionů korun. V tuto chvíli je tam rozpor čtyři miliardy korun a o tuto částku jdu žádat,\" sdělila Šlechtová.
Z toho 2,5 miliardy korun jsou podle ní peníze na národní dotace, které MMR poskytuje. Jde například o rekonstrukce místních komunikací, dětská hřiště nebo regenerace panelových sídlišť. Zbytek se týká spolufinancování v Integrovaném regionálním operačním programu. \"Ty peníze už máme nasmlouvané s příjemci a je to spolufinancování, které MMR v příštím roce musí uhradit. Takže tuhle částku musím požadovat taky,\" doplnila ministryně.
V případě, že by se žádostí neuspěla, bude Pilného žádat o radu, co má vlastně dále dělat. \"Nejdu se sem hádat nebo žebrat o peníze. Nedomnívám se totiž, že by měly být eliminovány priority obcí, měst a krajů tím, že se zvýšilo rozpočtové určení daní, což je argument ministerstva financí. Je to pro mě hodně nepříjemná role, bojovali jsme o to tři roky. Kdy dotujeme bílá místa, na která nejdou peníze z obcí ani z krajů,\" dodala Šlechtová.
První návrh rozpočtu pro MMR počítal s meziročním poklesem o 11,3 miliardy korun na 4,7 miliardy. V údajích jsou započteny peníze z fondů EU a dalších finančních mechanismů. V případě příjmů bez započtení peněz z EU je navržený rozpočet ministerstva nižší o 2,1 miliardy korun, uvedlo už v květnu MMR.
Vláda v červnu schválila návrh rozpočtu na příští rok se schodkem 50 miliard korun. Výdaje rozpočtu by měly včetně peněz z fondů EU a dalších finančních mechanismů činit 1,342 bilionu korun a příjmy 1,292 bilionu korun. Dodatečné požadavky ministerstev byly před zasedáním kabinetu ve výši zhruba 111 miliard korun. Vláda musí podle zákonných pravidel návrh státního rozpočtu schválit a odeslat do Sněmovny do konce září.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
