\"No a zatím výsledek jednání s jejich šéfem zní, že se mezi Českem, Polskem a Slovenskem rozhodli pro Česko, a za druhé, že uvnitř České republiky se rozhodli pro Moravskoslezský kraj. Střízlivý počet nových pracovních míst je 1500, optimistický 2000, ale já radši uvádím pro jistotu těch 1500,\" řekl prezident.
Jméno investora neuvedl, o prostory v České republice se ale zajímala společnost Linglong Tire. Podle dřívějších informací by se její investice pohybovala v řádu miliard korun a mohla by být umístěna v připravované průmyslové zóně Nad Barborou v Karviné.
Z vyjádření moravskoslezského hejtmana Iva Vondráka (ANO) ale vyplývá, že zatím není jasné, kam v kraji by výrobce pneumatik svou továrnu umístil. Kromě Barbory se hovořilo i o průmyslové zóně poblíž mezinárodního letiště v Mošnově na Novojičínsku. \"Pneumatiky, si myslím, že nepatří na letiště. Myslím si, že určitě ne, protože když vystoupíte z letadla a ty pneumatikárny, ať děláte, co děláte, tak jsou cítit, tak to není úplně ideální lokace,\" řekl Vondrák.
Zóna v Karviné ještě není připravena. Podle hejtmana majitel pozemků zatím nesplnil všechny podmínky, které kraj měl k tomu, aby je mohl vykoupit. Zóna ani nesplňuje podmínky, jaké čínský investor, který se tam byl podívat, požadoval. \"Zatím ta situace je taková, že čínský investor nechce do té oblasti vstoupit z důvodu, že ta lokalita není ideální z pohledu toho, co oni potřebují, a to je v podstatě sto hektarů obdélníkového charakteru,\" řekl Vondrák. Takovouto možnost podle něj zóna Nad Barborou nenabízí.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
