Za deset let a osm měsíců získal stát z mýtného 84,3 miliardy korun, náklady na provoz systému v současnosti dosahují úrovně 15 procent vůči výnosům. Největší část peněz, 91,22 procenta, stát vybere od kamionů s hmotností nad 12 tun, na lehká nákladní vozidla zbývá 7,43 procenta a autobusy zaplatily 1,35 procenta vybraného mýta.
Polovina poplatků přitom připadá na vozidla v nejekologičtější kategorii, takzvané emisní třídě Euro 6, která platí nejnižší mýtné tarify. Třiatřicetiprocentní podíl drží vozy kategorie Euro 5.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Náklady na provoz systému dosáhly zhruba 15 procent z celkové vybrané částky.
Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Zároveň se má systému ujmout nový správce vzešlý z výběrového řízení, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči. Správcem tuzemského mýta tak může být jeho dosavadní provozovatel Kapsch nebo slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services či německá firma T- Systems.
Měsíční výběry mýta:
Výběr v Kč Meziroční změna v procentech leden 786,916.553 8,14 únor 799,126.951 0,10 březen 935,005.124 11,45 duben 804,380.021 -6,43 květen 921,972.329 6,56 červen 914,858.201 3,91 červenec 808,391.412 6,03 srpen 867,397.921 5,98 Celkem 6838,048.512 4,38
Zdroj: MYTO CZ
cfr ktp



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
