Z ekologických variant má společnost nyní v portfoliu jen hybridní verzi modelu Mazda3. S výrobou elektromobilů hodlá začít v roce 2019. Na vývoji příslušné technologie spolupracuje s další japonskou automobilkou Toyota Motor.
Mazda přitom teprve před měsícem představila projekt prvního komerčního využití benzinového vznětového motoru s homogenním naplněním spalovacího prostoru (Homogeneous Charge Compression Ignition - HCCI) na světě. Prezident automobilky Masamiči Kogai při té příležitosti prohlásil, že auta s benzinovým, naftovým a elektrickým motorem budou v budoucnu \"koexistovat\".
Nyní se Mazda patrně zařadila do pelotonu světových automobilek, které se v příštích letech plánují odklonit od motorů s vnitřním spalováním k elektromotorům, píše Kjódó. Například auta Volvo mají být od roku 2019 k dostání jen v elektrické verzi a Volkswagen tento týden oznámil, že zavede elektrický pohon u každé ze 300 modelových řad v rámci skupiny do roku 2030.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
