\"Mnoho evropských průmyslových odvětví stojí před zásadní změnou,\" upozornila dnes Elżbieta Bieńkowská, komisařka EU pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední firmy. Místopředseda komise odpovědný za pracovní místa, růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen míní, že technologické změny, přesměrování investic do výzkumu na inovativní podnikatelské nápady a udržením vedoucí pozice v oblasti nízkouhlíkového hospodářství se Evropě \"podaří připravit půdu pro vznik inteligentního, inovativního a udržitelného průmyslu\".
Větší důraz na evropský průmysl, který v EU dává práci 32 milionům lidí a znamená dvě třetiny vývozu, zmínil minulý týden předseda komise Jean-Claude Juncker ve svém projevu o stavu unie v europarlamentu. Budoucnost evropského průmyslu bude záviset na jeho schopnosti neustále se přizpůsobovat, inovovat a investovat do nových technologií a změn, které přinese širší využití digitalizace a přechod na nízkouhlíkové a oběhové hospodářství, míní komise.
Mezi jejími nejnovějšími návrhy tak nechybí kroky k posílení kybernetické bezpečnosti, například vytvoření evropského výzkumného a odborného střediska pro tuto oblast. Podpořit by mělo zavádění technologických a průmyslových kapacit. Vzniknout má také společný systém certifikace produktů a služeb, uznávaný ve všech členských zemích EU. Usnadnit by se mělo přeshraniční předávání dat, která nemají charakter osobních údajů.
Na podzim plánuje komise přijít s novou strategií pro plasty a s opatřením na \"zdokonalení produkce obnovitelných biologických zdrojů a jejich přeměně na biologický materiál a bioenergii\".
Na podzim také budou zveřejněny návrhy týkající se čisté mobility - včetně zpřísnění norem emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel nebo plánu na vytvoření infrastruktury pro alternativní paliva, například pro dobíjení elektromobilů.
Součástí strategie jsou také už minulý týden zveřejněné návrhy na prověřování přímých zahraničních investic a vyváženost a progresivitu evropské obchodní politiky.
Komise také plánuje přijít s iniciativami, které by měly zlepšit zadávání veřejných zakázek v EU nebo modernizovat rámec ochrany duševního vlastnictví a patentů v EU.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
