Vytvoření společného podniku, na němž se obě společnosti budou podílet po 50 procentech, je výsledkem nutnosti konsolidace na trhu poznamenaném nadměrnou kapacitou a levným dovozem z Číny.
Obě firmy jednají o spojení už rok a půl. Uzavření dohody prodloužilo především jednání o penzijních závazcích společnosti Tata Steel v Británii. Dohodu o nich uzavřela minulý měsíc.
Nová společnost Thyssenkrupp Tata Steel bude sídlit v Amsterdamu. Partneři předpokládají, že synergie by měly přinést roční úsporu 400 až 600 milionů eur (10,4 až 15,7 milionu Kč), ale také zrušení až čtyř tisíc pracovních míst, což představuje zhruba osm procent zaměstnanců budoucího společného podniku.
Nyní budou obě strany jednat o detailech transakce a provedou hloubkovou prověrku podniků. Dohoda by měla být podepsána na počátku příštího roku. Schválit ji musí jak dozorčí orgány obou firem, tak Evropská komise.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
