Firmy tento týden oznámily, že uzavřely předběžnou dohodu, takzvané memorandum o porozumění, o sloučení svých evropských aktivit. Spojením vznikne druhý největší producent oceli v Evropě s tržbami kolem 15 miliard eur (přes 390 miliard Kč).
Šéf společnosti Thyssenkrupp Heinrich Hiesinger prohlásil, že vytvoření společného podniku je nejlepším řešením v situaci, kdy evropské ocelářství trpí nadměrnou kapacitou. Politici a odbory se ale obávají dalších škrtů v tomto odvětví.
\"Chceme záruky pro všechny zaměstnance i lokace,\" uvedl zástupce předsedy dozorčí rady firmy a šéf největšího německého odborového svazu IG Metall Detlef Wetzel. Hiesinger je přitom na podpoře odborářů závislý, protože představitelé odborů mají polovinu z 20 míst v dozorčí radě podniku. I kdyby všichni hlasovali proti, předseda dozorčí rady může dát dohodě zelenou svým hlasem.
Hiesinger chce ale získat odboráře na svou stranu. I když byla předběžná dohoda už podepsána, dozorčí rada bude o věci jednat v sobotu.
Výrobní kapacita evropských oceláren činí asi 200 milionů tun ročně, skutečná produkce pak zhruba 160 milionů tun.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
