Firmy tento týden oznámily, že uzavřely předběžnou dohodu, takzvané memorandum o porozumění, o sloučení svých evropských aktivit. Spojením má vzniknout druhý největší producent oceli v Evropě - po ArcelorMittal - s tržbami kolem 15 miliard eur (přes 390 miliard Kč). Na společném podniku mají mít oba partneři po 50 procentech.
Šéf společnosti Thyssenkrupp Heinrich Hiesinger je na podpoře odborářů závislý, protože jejich představitelé mají polovinu z 20 míst v dozorčí radě podniku. I kdyby všichni hlasovali proti, předseda dozorčí rady Ulrich Lehner může dát dohodě zelenou svým hlasem. Hiesinger chce ale získat odboráře na svou stranu.
Proti fúzi, která počítá se zrušením 4000 pracovních míst, v pátek demonstrovalo v Bochumi na 7000 lidí.
Podle původního plánu mají teď obě strany jednat o detailech transakce a provést hloubkovou prověrku podniků. Dohoda by měla být podepsána na počátku příštího roku. Schválit ji musí jak dozorčí orgány obou firem, tak Evropská komise. Pokud jednání s odboráři nepřinese zdržení, celý proces bude uzavřen do konce roku 2018.
Fúzi podle týdeníku Bild am Sonntag podpořila rovněž švédská investorská společnost Cevian, která má na Thyssenkrupp menšinový podíl.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
