\"Máme šanci vytvořit něco ojedinělého. Území dnes není průchodné, je tam málo života a Americká, jedna z nejvýznamnějších ulic v Plzni, chřadne a ztrácí význam. Chceme, aby z ní byla honosnější třída a aby oblast žila 24 hodin po celý rok,\" uvedl Jícha. Podle architekta Filipa Pokorného ze studia Chapman Taylor je tříhektarové volné území určené k zástavbě ve velkých českých městech unikátní. \"Dnes je to uzavřený areál. Chceme tam vytvořit několik veřejných prostranství a dvě nové ulice,\" řekl. Kratší ulice U Lázní povede na Americkou, druhá bude napříč od lávky přes Radbuzu. Vzniknou mají náměstíčka, sochy, vodní prvky, mobiliář a hodně zeleně. Budou propojené s poliklinikou. \"Žádný superblok neplánujeme, půjde o drobnou blokovou zástavbu (osm bloků v souladu s územní studií),\" řekl. Developer by se chtěl s městem dohodnout na oživení a správě podchodu k nádraží a k budovanému terminálu Šumavská.
\"Poměr bloků ke stávajícím objektům bude velmi úměrný, nepůjde o ploché objekty. Domy budou mát různé rastrové fasády,\" řekl Milan Mlada ze studia AGE project. Na nároží Americká-Denisovo má vzniknout bytový dům.
Developer, jehož projekt by měla financovat Raiffeisenbank, plánuje vložit do stavby zhruba 2,5 miliardy korun. Stejnou sumu chtěl před osmi lety utratit Amádeus Real, jehož dceřiná firma Ameside nyní připravuje nový projekt, který se podle Jíchy nedá srovnat s původním. \"To byla jedna budova na části území. Ameside má i díky loňské koupi Prioru území podstatně větší, staví více budov s více funkcemi, a odlišuje se hlavně veřejnými prostranstvím,\" řekl.
Stavbu Amádea odmítlo v lednu 2013 referendum, investor poté po neshodě s radnicí od od projektu odstoupil. V lednu 2015 zažaloval město o náhradu škody ve výši 1,85 miliardy Kč za zmařenou investici. Spor je nyní u Nejvyššího soudu a čeká se na rozhodnutí. Podle informací ČTK už obě strany začaly vyjednávat o mimosoudním vyrovnání. \"Je jasné, že pro Amádeus bude složitější žádat o nějaké náhrady v okamžiku, kdy se tam něco postaví,\" řekl dnes ČTK Jícha.
Podle něj chce Ameside za dva tři roky začít stavět. Pokorný uvedl, že se bude budovat vše najednou, což se dá stihnout za dva roky. \"V řádech měsíců chceme požádat o EIA (posudek vlivu stavby na životní prostředí) a myslíme si, že bychom mohli v první polovině příštího roku žádat o územní rozhodnutí,\" uvedl Jícha. Veškeré parametry stavby bude podle něj Ameside konzultovat s městským útvarem koncepce a rozvoje.
Lokalitu zatím hyzdí bývalé městské lázně, které vlastní italský podnikatel. \"Nejednáme aktivně o jejich nákupu,\" řekl Jícha.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
