\"V rozkladu se snažíme prokázat, že lhůta 12 měsíců pro realizaci nového tendru je nedostačující, a proto zákaz plnění neměl být uložen,\" uvedl Kremlík. \"Akcentujeme také skutečnost, že nebylo v prvostupňovém řízení přihlédnuto k důkazům navrženým ministerstvem dopravy,\" doplnil.
Kremlík minulý týden poslancům z kontrolního výboru řekl, že rozhodnutí ÚOHS není pravomocné, a ministerstvo má tedy čas až 15 měsíců na přípravu a realizaci svého záložního plánu. Podle ministra záložní plán spočívá v tom, že se bude hledat provozovatel služeb nového mýtného systému, například na provoz infrastruktury nebo údržby zařízení. Nešlo by tak o soutěž na zcela nový mýtný systém, jako tomu bylo u posledního tendru, ani o využití starého systému, který nyní provozuje firma Kapsch. Podle ní by měl stát spuštění nového mýtného systému odložit.
V loňském tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Proti průběhu tendru i platnosti mýtné smlouvy protestoval současný provozovatel Kapsch, který v soutěži neuspěl s nabídkou přes 13 miliard korun.
Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. V příštím roce se mýtný systém rozšíří o 860 kilometrů silnic první třídy. Loni zaplatily kamiony v Česku na mýtu rekordních 10,8 miliardy korun, nově zpoplatněné úseky by měly podle předpokladů státu zvýšit roční výběr mýta přibližně o 1,5 miliardy.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
