Orgán pro řešení sporů tvoří zástupci 164 členských států. Dnešní povolení bylo jen formalitou, mohlo by být odepřeno jen v případě, kdyby všichni přítomní členové WTO hlasovali proti, uvedla agentura Reuters.
Washington začátkem října v reakci na rozhodnutí WTO oznámil, že zavede desetiprocentní clo na evropská letadla a 25procentní clo na některé potravinářské a další zboží, jako je například francouzské víno, skotská a irská whisky nebo sýry. Cla jsou zaměřena na zboží ze zemí, ve kterých se vyrábějí letadla Airbus, tedy Británii, Francii, Německo a Španělsko.
Evropská komise (EK) už dříve uvedla, že zavedení cel by bylo krátkozraké a kontraproduktivní a mohlo by uškodit oběma stranám. Vyzvala, aby spory kolem subvencování výroby letadel vyřešily obě strany dohodou, a varovala, že pokud Američané cla skutečně zavedou, pak EU odpoví stejným způsobem.
Spojené státy a Evropská unie se od roku 2004 u WTO navzájem obviňují z nelegální podpory svých výrobců letadel Boeing a Airbus. U obou stran bylo zjištěno, že v rozporu s pravidly WTO své výrobce finančně podporovaly, aby jim zajistily výhodnější pozici na trhu.
Obě strany se následně začaly připravovat na případné uvalení cel, která by byla odvetou za škody vzniklé v důsledku subvencí. Plány EU na zavedení cel na americké zboží WTO ještě posuzuje, rozhodnutí se očekává začátkem příštího roku.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
