Úřad dnes potvrdil, že Boeing ho ve čtvrtek informoval o textových zprávách zaměstnanců, které popisují komunikaci s FAA ohledně certifikace letounů 737 MAX v roce 2016. Úřad tyto zprávy zaměstnanců označil za znepokojivé a dodal, že získané informace zkoumá, aby mohl rozhodnout o dalším postupu. Podle zdrojů Reuters tato interní komunikace vyvolává pochybnosti ohledně fungování stabilizačního systému MCAS spojovaného s haváriemi letadel 737 MAX.
Boeing 737 MAX společnosti Ethiopian Airlines se letos 10. března zřítil krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil. Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.
Provoz letounů Boeing 737 MAX byl po těchto nehodách po celém světě pozastaven. Boeing v polovině března také přerušil dodávky strojů 737 MAX zákazníkům.
Akcie Boeingu se po propadu až o čtyři procenta prodávaly zhruba za 353 dolarů. Letošní maximum činí zhruba 446 dolarů, minimum asi 310 dolarů.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
