McDonald\'s bojuje v USA se silnou konkurencí, zvláště v posledních čtvrtletích. Další řetězce rychlého občerstvení se totiž snaží expandovat a ohrozit jeho dominantní postavení hodnotnějším jídlem a nabídkou potravin na bázi rostlin. McDonald\'s zaostal s nabídkou rostlinných hamburgerů za konkurenčními společnosti Burger King a KFC, uvedla agentura Reuters.
Zisk na akcii činil ve třetím čtvrtletí 2,11 dolaru, zatímco analytici čekali 2,21 USD na akcii. Celkové výnosy pak vzrostly o jedno procento na 5,43 miliardy USD (téměř 125 miliard Kč), zatímco analytici čekali, že dosáhnou 5,49 miliardy USD.
Tržby v obchodech, které jsou v USA otevřeny alespoň jeden rok, se zvýšily o 4,8 procenta. Růst zaostal za odhady analytiků, kteří čekali růst o 5,17 procenta. Celosvětově srovnatelné tržby stouply o 5,9 procenta, což je více, než se čekalo. Důvodem je vysoký růst na trzích, jako je Británie a Francie.
S cílem odvrátit pokles počtu zákazníků a posílit v konkurenčním boji firma přistoupila k úpravě svých 14.000 restaurací v USA, aby zahrnovaly digitální kiosky pro objednávání a umožňovaly objednávky a platby mobilním telefonem. McDonald\'s rovněž posiluje dodávkové služby prostřednictvím partnerství se službami GrubHub, Uber Eats a DoorDash.
Akcie firmy před zahájením obchodování na burze v New Yorku odepisovaly přes dvě procenta a klesly pod 205 dolarů za kus. Drží se ale nedaleko historického rekordu, kde byly v srpnu a který je nad 221 dolary.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
