Říjnová hodnota byla navíc upravena směrem dolů na 9,8 bodu z dříve udávaných 9,9 bodu. Ankety norimberského institutu se účastní zhruba 2000 Němců.
Na největší evropskou ekonomiku doléhají obchodní konflikty a obavy, že by Británie mohla opustit Evropskou unii bez dohody. Ty spoluzapříčinily recesi v německém zpracovatelském průmyslu závislém na exportu, která se nyní začíná šířit i do ostatních odvětví. Růst německé ekonomiky dosud poháněla právě spotřeba a státní výdaje. Odhaduje se, že země ve třetím čtvrtletí spadla do recese.
Dílčí index očekávání vývoje ekonomiky v průzkumu GfK klesl na nejnižší hodnotu od prosince 2012. Podle agentury Reuters se spotřebitelé domnívají, že slábnutí globální ekonomiky dále poškodí vývoz a ještě ztíží situaci průmyslu.
\"Soukromá spotřeba ale letos zůstane důležitým pilířem německé ekonomiky - za předpokladu, že se současná krize dále nevyostří a politika i ekonomika zvládnou čelit rostoucímu strachu ze ztráty pracovních míst,\" uvedl analytik GfK Rolf Bürkl.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
