Trump už v květnu prohlásil, že část dovozu aut z EU představuje hrozbu pro národní bezpečnost USA a že uvažuje o uvalení dodatečných cel. Konečné rozhodnutí však tehdy odložil o půl roku. Nyní musí Bílý dům do 14. listopadu rozhodnout, zda cla ve výši až 25 procent na dovoz aut a součástek ze zemí unie uvalí.
Poslední dobou se množily signály, že Washington k zavedení cel prozatím nesáhne. Americký ministr obchodu Wilbur Ross v říjnu řekl, že USA by se místo zavedení cel mohly rozhodnout pro nová obchodní jednání s Evropskou unií.
Evropská komise opakovaně varovala, že by v případě zavedení cel přikročila k odvetným krokům. Upozornila také, že zavedení nových cel na dovoz aut a automobilových součástek do USA by poškodilo rovněž americký automobilový průmysl.
Výkonný ředitel českého Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl v červnu uvedl, že případná americká cla na sektor by potenciálně ohrozila až pětinu českého exportu v automobilovém průmyslu a až 25.000 pracovních míst.
jas



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
