Alstom: soupravy pendolino by měly být zpět v plném a spolehlivém provozu nejpozději 31. ledna 2006

20.01.2006 | , České dráhy
Tiskové zprávy


Společnost Alstom dnes ústy svého nejvyššího představitele Terence Watsona prezentovala Českým drahám řešení, které by mělo vést k opětovnému nasazení rychlovlaků pendolino do plného provozu (5 souprav; na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno – Břeclav) nejpozději 31. ledna 2006.

Společnost Alstom identifikovala příčiny problémů, které spočívají v tzv. pomocných měničích a nastavení jejich ovládání, kdy v případě výpadku systém vyřadí z provozu celý vlak. Nejedná se tedy o žádný zásadní problém, ale o přenastavení fungování systému. Nikterak to zároveň nesouvisí s bezpečností provozu vlaku či jeho provozem na železniční síti v ČR a v zahraničí.

Společnost ALSTOM ústy pana Terence Watsona prezentovala řešení jak hodlá zajistit odstranění problémů – a to tak, aby nejpozději 31. ledna mohly být jednotky nasazeny zpět do plného a spolehlivého provozu.

„České dráhy navržené řešení akceptovaly s tím, že počítají se splněním závazku společnosti ALSTOM uvést jednotky pendolino zpět do plného provozu nejpozději 31. ledna,“ říká Josef Bazala, generální ředitel Českých drah, a. s.

Ústy generálního ředitele ČD bylo na tiskové konferenci současně prezentována možnost ponechat ještě po určitou dobu po uvedení rychlovlaků zpět do provozu v platnosti o 20 % snížený tarif SuperCity jako gesto vůči cestujícím a poděkování za jejich porozumění problémům, které České dráhy nezavinily.


Spoje SC Pendolino jedou podle jízdního řádu – provoz na dálnici D1 blokují nehody způsobené špatným počasím

• Dnešní ranní spoje SC Pendolino – nehledě na rozmary počasí – jely podle jízdního řádu. Spoje SC Pendolino jezdí obecně podle jízdního řádu – a to jak ty vedené rychlovlaky pendolino, tak i tzv. klasickou soupravou složenou z komfortních vozů pro vlaky kategorií EuroCity a InterCity. Z pohledu zákazníka nedošlo k žádnému výraznému snížení cestovního komfortu a úrovně poskytovaných služeb.
• Cestující zachovali vlakům SC Pendolino věrnost, spoje jezdí obsazené (některé zcela zaplněné) a cestující ocenili operativně zavedené o 20 % nižší jízdné pro vlaky kategorie SuperCity na trase Praha – Ostrava.


České dráhy děkují všem cestujícím za důvěru a podporu a činí vše pro to, aby v co nejkratší době mohly cestujícím nabízet službu SC Pendolino v plném rozsahu.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy