Šnoblová: Kongresová turistika skýtá obrovský potenciál

27.02.2006 | , Finance.cz
INTERVIEW


Praha se stává centrem kongresového dění. Nejen na toto téma jsme si povídali s Martou Šnoblovou, generální ředitelkou největšího hotelového komplexu v Evropě, TOP HOTELu Praha.

Paní ředitelko, jste pravděpodobně nejmladší ženou v takto vysoké manažerské funkci v Česku. Nemohu se nezeptat, jak se to tak přihodí, taková vymasoká manažerská funkce?
Pracovala jsem v hotelu na více pozicích a během relativně krátké chvíle jsem vypracovala až na pozici ředitelky. Jmenování na tuto pozici předcházel rozhovor s majitelem hotelu, který mi dal na rozmyšlenou několik vteřin, kdy mi proběhla hlavou spousta věcí a já se musela rozhodnout. Tuto šanci jsem vzala jako obrovskou výzvu a jsem ráda za každou zkušenost, kterou jsem díky ní získala.

Necítíte svůj nízký věk jako handicap ať již před vašimi kolegy nebo při obchodních jednáních?
Ze začátku se mi občas stalo, že jsem při jednáních viděla překvapení ze strany partnerů, když viděli jak jsem mladá, ale nyní se s tím již nesetkávám. Nezáleží na věku člověka, ale na jeho schopnostech a zda o nich dokážete přesvědčit i své okolí.

A co vaši podřízení muži? Jak vás berou jako „šéfovou“?
Myslím si, že dobře a dle jejich reakcí s tím nemají žádný problém.

Co obnáší práce generální ředitelky hotelu? Jak vypadá váš pracovní den?
Je to pokaždé jiné, co se týká délky pracovního dne, tak i jeho náplně.  Po příchodu do práce procházím hotel, kontroluji snídaně, připravenost jednotlivých středisek, dostávám informace o uplynulém večeru a noci. Poté následuje běžná administrativa a řešení provozních záležitostí, střídaná obchodními schůzkami a jednou týdně mám poradu s mými kolegy. Večer se velice často účastním různých setkání a společenských akcí.

Jaké jsou vaše další osobní cíle? Nyní jste na vrcholu. Je dále kam stoupat?
Myslím si, že je vždy kam stoupat a nemusí to být pouze z pohledu kariéry a pomyslného žebříčku pozic.

V letošním roce jste získala ocenění LADY PRO 2005 a ocitla jste se ve společnosti dam jako Ivana Trumpová nebo ministryně dámy Buzková a Bérová. Co pro vás toto ocenění znamená?
Je to určitá vizitka práce, nejen mé, ale i pracovního kolektivu, který stojí za mnou. Člověk je tak úspěšný, jak je úspěšná firma, ve které pracuje.

Kde máte „diplom“ vystaven?
V kanceláři.

Nyní k hotelu. O TOP HOTELu se říká, že je největším hotelovým komplexem v Evropě. To je pravda? Prozraďte nám něco z „hotelových statistik“.
Určitě, hotel nabízí ubytování v téměř tisícovce pokojů několika typů, rozkládá se na ploše 9 ha, má kapacitu 5 000 kongresových míst (5 sálů a 14 salonků) a nabízí parkování až pro 1 000 aut. Hotel zajišťuje zaměstnání téměř 500 lidem, přičemž 200 z nich jsou přímo zaměstnanci společnosti, zbylí jsou z outsourcovaných firem. Pokud se zmíníme o statistice návštěvnosti, tak v loňském roce bylo ubytováno na hotelu 415 tisíc klientů a průměrná roční obsazenost byla 68%. 

O rozvoji hotelnictví v hlavním městě svědčí i vámi nově otevřený hotel v Praze 5. Opravdu stále existuje prostor pro vznik nových ubytovacích kapacit?
Myslím si, že je v Praze stále nedostatek kvalitních hotelů vyšší třídy. Poptávka po ubytování má stále vzrůstající tendenci a klienti vyžadují stále vyšší standard služeb. Snažíme se, aby naše hotely nabízely i další služby kromě ubytování, např.konferenční prostory či odpovídající sportovní a relaxační zázemí.

V čem je nový hotel jiný, než konkurence?
Snažíme se, aby naše hotely nabízely i další služby kromě ubytování, např. konferenční prostory či odpovídající sportovní a relaxační zázemí. V tomto duchu je zrekonstruován i nový hotel ALBION, který bude dále nabízet komfortní ubytování ve dvou typech 4* pokojů, restaurace, wellness centrum a dostatečné parkovací plochy. Výhodou tohoto hotelu je jeho poloha - v blízkosti pražského Anděla a navíc v klidné vilové čtvrti.

Proč vlastně nevznikl v areálu TOP HOTELu? Zde již není prostor pro další růst?
Areál TOP HOTELu není bez hranic a prostor pro další hotel zde již opravdu nebyl. Nicméně prostor pro další stavbu jsme v jeho areálu měli a díky tomu v březnu otevíráme další restauraci  s názvem Pivovarská, která bude otevřena i pro širokou veřejnost.

Praha se stává centrem světové kongresové turistiky. Souhlasíte s tímto tvrzením?
Naprosto a tohoto trendu bychom se měli všichni držet. V kongresovém turismu je obrovský potenciál, protože průměrná délka pobytu a průměrná tržba za veškeré služby je několikanásobně vyšší než u běžného klienta.

Čím se liší úspěšná světová kongresová centra od českých?
Měla jsem možnost navštívit několik zahraničních kongresových center a v některých ohledech si myslím, že jsou česká centra před nimi. Je to např. flexibilita, kterou jsme schopni nabízet nebo cenová dostupnost. Na druhou stranu mám občas pocit, že ta zahraniční centra mají větší podporu v oblasti propagace, která jim v obchodu velice pomáhá a standard služeb, který nabízí je někdy lepší než v Čechách.

Jaké jsou trendy v kongresové turistice ve světě? Co klienti očekávají a co nekompromisně vyžadují?
Klienti čím dál více požadují, aby měli všechny služby pod jednou střechou. Nemají chuť ani čas se přesouvat z hotelu do wellness a fitness center, nechtějí na kongres dojíždět z okolních hotelů. Chtějí se ráno probudit, nasnídat, přejít do kongresové haly, v klidu poobědvat, vrátit se do haly a poté relaxovat ve wellness centru, hrát tenis, bowling, posedět v baru, zkrátka spojit práci a zábavu. A přesně toto jim je náš hotel schopen bez problémů nabídnout.

Dále klienti očekávají flexibilitu a kreativitu. Jsou rádi, když většinu věcí zařídíme za ně a oni se mohou věnovat obchodu. My se jim snažíme vyjít vstříc, pokud mají neobvyklý nápad. Proto jsme už například zažili, že nad kongresmany létala dívka převlečená za netopýra, kolem nich jezdil mladík na motorce a za ním seděla polonahá dívka, přímo u hotelu „kotvil“ horkovzdušný balon, jednou dokonce jednali kongresmani v pyžamech, atd. Ke každé akci přistupujeme individuálně a proto se k nám klienti stále vrací a doporučují nás dál.

Čím se liší kongresové centrum TOP HOTELu Praha od konkurence?
V komplexnosti služeb – jsme schopni zorganizovat kongres pro několik tisíc lidí, zajistit jim ubytování, sportovní a společenské vyžití přímo v hotelu a navíc jim zorganizovat doprovodný program v jakémkoliv rozsahu. Navíc nabízíme široký výběr konferenčních prostor od salonku pro 20 osob až po kongresovou halu pro 2 000 osob, ke každému klientovi máme individuální přístup a i akce menšího rozsahu jsou pro nás VIP.

Proč Praha stále zaostává za některými evropskými kongresovými destinacemi?
Kongresovou destinací se nestane místo jen díky množství hotelů a konferenčních prostor, ale i odpovídající infrastrukturou a kvalitou nabízených služeb a v tomto ohledu má určitě Praha i Česká republika co dohánět. Navíc se domnívám, že je potřeba Prahu ještě více propagovat a nespoléhat se na to, že již určité jméno má a tím se vše vyřeší. Klient se nerozhoduje jen kvůli množství památek a kráse daného místa, ale zvažuje i další otázky, jako je bezpečnost, poměr mezi kvalitou a cenou a je pro něj důležité i určité image daného místa.

Děkujeme za rozhovor
Pavel Nesejt, Finance.cz

Marta Šnoblová
Pravděpodobně nejmladší topmanagerka v České republice - je generální ředitelkou TOP HOTELu Praha. Ředitelkou komplexu, který se rozkládá na ploše 90.000 m2 a zaměstnává více než 200 lidí, se stala ve svých 25 letech. I přes svůj nízký věk získala prestižní cenu Lady Pro 2005.

Zbývá už jenom dodat, že TOP HOTEL Praha byl prvním certifikovaným hotelem v ČR a jeho kuchaři se mohou pyšnit nejedním oceněním za gurmánské umění.

 

Autor článku

Pavel Nesejt  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: INTERVIEW