V ČR existuje jediná banka, která nikdy nestála český stát žádné peníze. Její kvality potvrzuje i dvojnásobné prestižní mezinárodní ocenění "Nejlepší banka v ČR". Dlouhou dobu zaměřená na firemní a privátní klientelu vstupuje nyní s novou strategií do dro
bného, v jejím podání "personálního" bankovnictví.Celorepublikové krytí pobočkami a expoziturami, přímé bankovnictví, prodej nebankovních produktů, cílová skupina střední a výše příjmové klientely, záměr odlišit se kvalitou a strukturou služeb - to jsou hlavní rysy nové strategie ŽB, vyhlášené již před zhruba půl rokem a v týdnech realizované" in natura" Služby pro širší spektrum klientely jsou lákavé a bodovat bude určitě spojení bezpečnosti, kvality i originality.
To, co nejvíce překvapí, je ale nabídka produktů "aktivní strany" - spotřebitelských úvěrů a hypotečních úvěrů (ŽB požádala o licenci na jejich poskytování), a to nejen pro jednotlivce, ale i pro ty, kteří se rozhodnou stavět nájemní domy. ŽB chce využít zkušenosti a knowhow hlavního akcionář
e, kterým je Bankgesellschaft Berlin AG.. dalším druhým nejvýznamnějším akcionářem je International Finance Corporation ze skupiny Světové banky.Kromě nové orientace na drobné klienty bude ŽB stále oslovovat službami privátního bankovnictví klienty, jimž podle jejich požadavků povede správu aktiv s možností podílu na rozhodování. O tuto službu může žádat klient s aktivy od 3 mil. (Praha) i od 1 milionu (mimo Prahu).
Zdroj: Hospodářské noviny 8.9.1999