Moravia Banka bude klienty informovat o stavu jejich účtů

09.09.1999 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


Akciová společnost Moravia Banka (MB) bude v nejbližších dnech klientům zasílat dopisy, ve kterých je bude informovat o stavu jejich účtů ke 3. září. "Od toho dne neprovádí bankovní dům platební operace na vrub klientských účtů, jako platební příkazy, inkasa, platby SIPO a telekomunikační poplatky," řekl včera ČTK mluvčí banky Jaroslav Pochmon.

Klienti banky jsou podle Pochmona informováni, že pro platby SIPO mohou použít na České poště poštovní poukázku typu C a mohou je zaplatit do 30. září, aniž by došlo k prodlení. "Veškeré platby ve prospěch klientských účtů budou vráceny plátci s výjimkou splátek úvěrů a dalších plateb ke splácení případného dluhu," uvedl Pochmon. Doplnil, že banka nepřijme žádné jiné platby, které by mohly být na účtu dočasně zmrazeny.

Veškeré informace mohou klienti banky získat telefonicky na svých pobočkách a na lince hlasového informačního systému 0658/414141.

Bankovní rada České národní banky rozhodla ve čtvrtek 2. září se souhlasem Ministerstva financí ČR vyřadit Moravia Banku ze stabilizačního programu, do kterého byla zařazena v roce 1997. Současně bylo rozhodnuto zahájit vůči Moravia Bance správní řízení o odnětí povolení působit jako banka.

Centrální banka uložila Moravia bance předběžným opatřením neotevírat nové účty a nepřijímat vklady od veřejnosti na již vedené účty s výjimkou vkladů od osob se zvláštním vztahem k bance a plateb, které souvisejí se splácením pohledávek banky. Moravia banka následně uzavřela všechny své pobočky.

Zdroj: ČTK

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ