Soud vyhověl konkurenci, zakázal Coca-Cole prodejní kampaň

30.11.1999 | ,
MAKRODATA A EU


Bruselský soud dospěl k závěru, že americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zneužíval dominantního postavení na belgickém trhu, a proto firmě nařídil, aby zastavila svou prodejní kampaň

Bruselský soud dospěl k závěru, že americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zneužíval dominantního postavení na belgickém trhu, a proto firmě nařídil, aby zastavila svou prodejní kampaň. "Řekli, že zneužíváme pozice na našem trhu tím, že jsme zavedli program s názve

m "Restore", řekl mluvčí společnosti Coca-Cola Belgium Luxembourg Steve Leroy. Obchodní soud v Bruselu tak vyhověl stížnosti belgického výrobce nápojů Chaudfontaine, který se zabývá prodejem vody a nápojů s citronovou příchutí. Chaudfontaine je však zároveň plnicí továrnou pro firmu Virgin Cola, což je přímý konkurent americké společnosti Coca-Cola a jehož majitelem je britská skupina Virgin Group.

Podle mluvčího Coca-Coly však Američané s nálezem nesouhlasí a proti rozhodnutí soudu se odvolají. Kampaň s názvem "Restore" byla v září uvedena do kaváren, malých obchodů a sportovních center ve snaze reagovat na skandál s kontaminací produktů Coca- Cola v červnu letošního roku, při níž musely být z pultů v mnoha evropských zemích staženy vybrané produkty americk

é společnosti Coca-Cola. Leroy zároveň sdělil, že kampaň byla započata v reakci na to, že nápoje prodávané ve vratných skleněných obalech, tedy v těch, které preferují právě zmíněná zařízení, se na trh vracejí se zpožděním.

Zdroj: LN z 30. 11. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU