V čem budeme jezdit v roce 2040?

Také jste si všimli toho, jak se změnily reklamy na osobní automobily? Suchá ekonomická teorie tak nějak stále počítá s tím, že hlavní...

Finance.cz
Autor: Finance.cz
9. 7. 2014

Sdílet

...funkcí reklamy je informovat o produktu. Dnešní marketing je ale už někde úplně jinde. Spot na nový automobil dnes moc nehovoří o jízdních vlastnostech, spotřebě, točivém momentu, maximální rychlosti, či jiných, u auta zdá se naprosto nepodstatných věcí. Dozvíme se spíše to, že s tím či oním autem budeme působit dostatečně mladí/vyspělí/energičtí/dobrodružní, že jen s ním se nám dostane těch pravých zážitků, či snad dokonce toho pravého partnera ... Možná jsem si trochu zapřeháněl, ale asi víte, o čem mluvím. Na otázku položenou v nadpisu by tak šlo odpovědět, že budeme jezdit v něčem, co budeme vybírat spíše jako nové boty, než dopravní prostředek. Motivací k dnešní úvaze mi ale není spotřebitelsko-marketingový vývoj, ale studie společnosti Exxon týkající se výhledu globálního energetického trhu do roku 2040.

Více o autorovi